Over ons

uitsnede bij afbeelding
Over ons

In de oorlog begon H. ten Brinke senior met hout transport voor de klompenmakers in Enter. Dat vond vooreerst plaats met twee paarden en wagens. Later werd dit aangevuld met een Dump Chrevolet, die gekocht werd van onze Canadese bevrijders. Deze auto werd later ingeruild voor een G.M.C. (een Amerikaanse vrachtwagen). Daarmee werd “het houten tijdperk” afgesloten, en zei men : “Zand erover”! En dat echt niet om als Klaas Vaak iemand zand in de ogen te strooien.

Het laden met de schop had heel wat voeten in de aarde. Hele families of  naoberschappen waren elkaar tot een hand en een voet, hetgeen meestal veel gezelligheid met zich mee bracht.

Omstreeks het jaar 1956 werd naar het droombeeld van Vader Jacob een ladder aangeschaft, die wordt gebruikt bij zandafgravingen bij Vïolters aan de Rondweg, bij de Wilde aan de Heidebloemweg en bij van de Burg aan de Jagersweg.

De eerste Diesel wordt in het jaar 1960 in gebruik genomen. We komen daardoor niet in een crisis, doch wel “in de olie”.

In het jaar 1961 wordt een Volvo aangeschaft, waarop een kipper wordt aan¬gebracht. In 1958 komt er een nieuwe M.A.N. in 1965 een Mercedes in 1968 komt de eerste volvo laadschop geleverd door de Kuiken uit Emmeloord. Het dealer schap is later overgenomen door Obbink uit Winterswijk, alwaar vele werktuigen zijn ingeruild en verhandeld.

In het jaar 1968 komen Gerrit en Marinus ten Brinke, de gelederen versterken.

In het jaar 1970 wordt de eerste vrachtauto Terberg gekocht, waarvan er thans vele bij ons bedrijf in gebruik zijn.

In het jaar 1975 wordt het bedrijf H. ten Brinke en Zn., omgezet in de B.V. H. ten Brinke en Zn.

In de zeventiger jaren wordt het bedrijf van de fa. Harbers overgenomen en komt de heer Harbers bij ons in dienst. De overname van het bedrijf was waarschijnlijk wel het gevolg van het feit, dat beide bedrijven samen “in de put” zaten. Hiermee bedoel ik te zeggen dat beiden dezelfde zandput exploiteerden. Dezelfde put waar later de omliggende gemeenten hun milieu – verontreinigende vuiligheid konden lozen.

In 1978 werd ook begonnen met de containerverhuur. De eerste hiervoor ingezette wagen, was een Terberg 6×6, met afzetinstallatie. Deze installatie werd geleverd door Multilift. Niet lang daarna wordt een tweede in gebruik genomen. Later zullen we overgaan op de N.C.H.

In het jaar 1978 komt ook Henk ten Brinke in het bedrijf .

In 1982 wordt de bedrijfshal, en in 1989 het kantoor gevestigd aan de Nijverheidsstraat in Rijssen, en in 1988 wordt ook het gebouw aan de Wattstraat gekocht om een recycling voor bouw- en sloopafval, dit bleek een goede zet en in 1996 is de recycling verhuist naar de huidige locatie aan de Noordermorssingel in Rijssen.

In 2006 is ook het transportbedrijf is verhuist naar de Morsweg op een terrein van 4 ha

In 2008 hebben de junioren Henk, Harry en Freek het bedrijf overgenomen van hun vaders.

We zijn uitgegroeid naar een bedrijf van 35 werknemers met een heel scala aan machines en vrachtwagens waarmee we alle voorkomende werkzaamheden kunnen uitvoeren.

Bij de recycling is er op 7 juli 2011 een grote brand geweest met als gevolg dat de complete bedrijfshal en machines compleet verwoest waren, we zijn gelijk weer aan het bouwen gegaan en hebben nu een super moderne sorteerstraat voor het scheiden van afval staan.

24 uurs levering
All-in prijzen
Inclusief 4 weken huur
Levering door heel Nederland
Ontwerp en realisatie door: Bandwerk merkenbouwers